loader image

Διαδικτυακό Εργαστήριο: «Η αξιολόγηση της παραγωγής λόγου στις Πανελλαδικές Εξετάσεις: παλαιά προβλήματα και νέες προκλήσεις»

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΛΟΓΟΥ

(ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ)

 

ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΗΜΕΡΙΔΑΣ –

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

 

Τα Εκπαιδευτήρια «Νέα Παιδεία» διοργανώνουν Διαδικτυακό Εκπαιδευτικό Εργαστήριο μέσω της πλατφόρμας Zoom με θέμα «Η αξιολόγηση της παραγωγής λόγου στις πανελλαδικές εξετάσεις: παλαιά προβλήματα και νέες προκλήσεις».

Το Διαδικτυακό Εργαστήριο θα διεξαχθεί το Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2021 (10.00-13.00) και προσβλέπει σε έναν γόνιμο και δημιουργικό διάλογο σχετικά με το νέο πλαίσιο διδασκαλίας και αξιολόγησης της παραγωγής λόγου στη Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Λυκείου, ώστε να καλλιεργηθεί κοινό έδαφος με στόχο την υπέρβαση χρόνιων προβλημάτων και παγιωμένων αντιλήψεων, καθώς και την ανταπόκριση σε νέες προκλήσεις και ερωτήματα. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι στην αξιολόγηση του μαθήματος αυτού γενικότερα -και ειδικότερα της έκθεσης- κυριαρχεί ακόμα η αβεβαιότητα, όπως δείχνουν οι ενίοτε μεγάλες βαθμολογικές αποκλίσεις που παρατηρούνται στα γραπτά των πανελλαδικών εξετάσεων.

Για τους παραπάνω λόγους κάνουμε άλλη μία προσπάθεια να αναζητήσουμε κοινή βάση σε θέματα που αφορούν την «έκθεση», όπως:

Ø Πόσο λαμβάνουμε υπόψη στη βαθμολόγησή μας:

τις οδηγίες/ ενδεικτικές απαντήσεις της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων
τις ρουμπρίκες αξιολόγησης που αφορούν το μάθημα
τον βαθμό στον οποίο αξιοποιούν οι μαθητές τα κείμενα αναφοράς στην παραγωγή λόγου και μετασχηματίζουν τις ιδέες τους;
την ανταπόκρισή τους στο ζητούμενο επικοινωνιακό πλαίσιο και την επικοινωνιακή αποτελεσματικότητα του λόγου τους;
την πρωτοτυπία στο περιεχόμενο και τι την συνιστά
τις τυποποιημένες ιδέες και τη «μασημένη» γνώση από θεματικούς κύκλους
τα μορφοσυντακτικά λάθη
Κι ακόμα:

Ποιο περιεχόμενο θεωρούμε επαρκές; Πόσα και τι είδους επιχειρήματα μας ικανοποιούν;
Πώς βαθμολογούμε ένα γραπτό που κινείται «εκτός θέματος»;
Πώς διατυπώνουμε τα θέματα, ώστε να ενεργοποιηθεί η κριτική στάση των μαθητών και να αποφεύγεται η σύγχυση ως προς τα ζητούμενα (βλ. περσινές πανελλαδικές)
Μπορούν οι μαθητές να διαφωνήσουν «άφοβα» με κάτι που αντίκειται στην άποψή μας;
Τι ακριβώς κατανοούμε με τον όρο «τεκμηριωμένη προσωπική στάση»;
Υπάρχει για μας το «άριστα» στην παραγωγή λόγου; κ.ά.

Για τον σκοπό αυτό θα αναρτηθεί εκ των προτέρων στην ιστοσελίδα του σχολείου το Κριτήριο αξιολόγησης που δόθηκε στους μαθητές με το Θέμα Δ (Παραγωγή λόγου) και θα ακολουθήσει στο Εργαστήριο αξιολόγηση αυθεντικών μαθητικών γραπτών, σε πρώτη φάση σε διαδικτυακές ομάδες και στη συνέχεια στην τελική ολομέλεια, όπου θα συζητηθούν αποκλίσεις και θα αναζητηθούν συγκλίσεις.

 

Οι συνάδελφοι που ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν τη Διαδικτυακή Ημερίδα -Εργαστήριο παρακαλούνται να υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτηση συμμετοχής παρακάτω,

μέχρι την Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2021.

Μετά την εγγραφή θα σας αποσταλεί to meeting I.D. της Ημερίδας.

Θα χορηγηθούν Βεβαιώσεις συμμετοχής.

Λόγω των πολλών συμμετοχών ,η ημερίδα θα διεξαχθεί σε δυο ημέρες, Σάββατο και Κυριακή.

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

10.00-10.15: Καλωσόρισμα, διευκρινιστικές οδηγίες για τις διαδικτυακές ομάδες

10.15 – 11.15: Εργασία σε ομάδες

11.15-11.30: Διάλειμμα

11.30-13.00: Ολομέλεια