Εκπαίδευση στη Νέα Παιδεία
Πρόγραμμα Σπουδών
Στο Δημοτικό ανοίγονται στα παιδιά νέοι δρόμοι για ανάπτυξη και δημιουργία. Οι μαθητές εισάγονται στη διαδικασία της μάθησης, αναπτύσσουν την αγάπη για το διάβασμα και το σχολείο και αποκτούν ένα στέρεο γνωστικό υπόβαθρο, απαραίτητο για έναν καλλιεργημένο άνθρωπο και πολίτη του μέλλοντος. Οι μαθητές από το Δημοτικό μαθαίνουν να θέτουν στόχους, να συνεργάζονται, να ηγούνται, να διακρίνονται και να ξεχωρίζουν.
Τα μαθήματα και η διδακτέα ύλη καθορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας, ωστόσο οι στόχοι των Εκπαιδευτηρίων μας υλοποιούνται μέσα από ένα διευρυμένο πρόγραμμα που καλύπτει τις απαιτήσεις ενός παιδιού 6 έως 12 ετών και τις ανάγκες της σύγχρονης οικογένειας με ποικιλία μαθημάτων, αθλητικές δραστηριότητες και ένα ευρύ φάσμα πολιτιστικών δραστηριοτήτων.
Η διδασκαλία των μαθημάτων γίνεται με σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους και ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία που στοχεύουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών μας.
Για το σκοπό αυτό δίνεται έμφαση στη διεπιστημονικότητα και διαθεματικότητα μέσα από την έμφαση στις Ξένες Γλώσσες, στον Αθλητισμό και το αθλητικό ιδεώδες γενικότερα, στην Πληροφορική και τη Ρομποτική, στα Εργαστήρια Φυσικής και Μαθηματικών, στην Τέχνη και τον Πολιτισμό.
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους υλοποιούνται ποικίλες εκπαιδευτικές δράσεις, καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα, πολιτιστικές εκδηλώσεις και δράσεις εθελοντισμού και κοινωνικής αλληλεγγύης.
Το Πρόγραμμα Σπουδών αναπτύσσεται σε δύο κύκλους: στον πρωινό υποχρεωτικό (8:30 –14:30) και στον απογευματινό προαιρετικό.
ΓΛΩΣΣΑ
Βασικός σκοπός της γλωσσικής διδασκαλίας είναι η καλλιέργεια της ικανότητας των μαθητών για καλύτερη και αποτελεσματικότερη επικοινωνία.
Οι μαθητές σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού:
- Εξασκούνται στη σωστή κι εκφραστική ανάγνωση
- Μαθαίνουν την ορθογραφία μέσα από την εφαρμογή κι αιτιολόγηση ορθογραφικών κανόνων
- Κατανοούν τη γραμματική και το συντακτικό και τα εφαρμόζουν στον γραπτό λόγο
- Εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους μέσα από οικογένειες λέξεων
- Παράγουν γραπτό λόγο με σωστή δομή παραγράφου και αλληλουχία νοημάτων μέσα από τη συγγραφή εκθέσεων και την εκπόνηση γραπτών εργασιών
- Καλλιεργούν τη φιλαναγνωσία μέσα από την ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Βασικός σκοπός των Μαθηματικών είναι η καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης μέσα από προβλήματα της καθημερινής ζωής και η ανάπτυξη θετικής στάσης των μαθητών/τριών απέναντι στα Μαθηματικά.
Οι μαθητές/τριες σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού:
- Αναπτύσσουν τη λογική και μαθηματική σκέψη μέσα από προσεκτικά επιλεγμένες ασκήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας
- Ασκούνται στους νοερούς υπολογισμούς και στην τεχνική των αριθμητικών πράξεων
- Επιλύουν προβλήματα αξιοποιώντας τα δεδομένα, παρουσιάζοντας τη λύση, απαντώντας.
- Συνδέουν τα Μαθηματικά με την πραγματική ζωή και οδηγούνται στην πρακτική εφαρμογή τους
- Αξιοποιούν μαθηματικά λογισμικά στον διαδραστικό πίνακα
- Συμμετέχουν σε μαθηματικούς διαγωνισμούς
ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Το μάθημα των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό αποσκοπεί, όχι μόνο στην απόκτηση γνώσεων, αλλά κυρίως στην ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής αξιολόγησης από τους μαθητές και τις μαθήτριες.
Οι μαθητές του Δημοτικού:
- Συνδέουν την επιστήμη με την πραγματική ζωή
- Αναπτύσσουν δεξιότητες κριτικής αξιολόγησης
- Παρατηρούν, περιγράφουν, διατυπώνουν υποθέσεις, πειραματίζονται, εξάγουν συμπεράσματα
- Εκτελούν πειράματα στο πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο Φυσικής του σχολείου μας
- Συμμετέχουν σε πανελλήνιους διαγωνισμούς Φυσικής
ΙΣΤΟΡΙΑ
Με τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας επιδιώκεται η ανάπτυξη της ιστορικής σκέψης, η κατανόηση ιστορικών γεγονότωνκαι η καλλιέργεια ιστορικής συνείδησης. Χρησιμοποιούνται μέσα που στοχεύουν στην προσέλκυση του ενδιαφέροντος των μαθητών/τριών και στην εξασφάλιση της συμμετοχής τους στη διδακτική διαδικασία. Πέρα από το σχολικό εγχειρίδιο, γίνεται χρήση οργανωμένων φυλλαδίων και σχεδιαγραμμάτων, χρονολογικών πινάκων, χαρτών και του διαδραστικού πίνακα.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ - ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Σύγχρονα εργαστήρια και εξειδικευμένοι δάσκαλοι εισάγουν τους μαθητές στις νέες τεχνολογίες και επιστήμες. Από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, οι μαθητές εξοικειώνονται με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και τον προγραμματισμό. Κύριος στόχος του τμήματος πληροφορικής είναι η καλύτερη εξοικείωση των μαθητών με τους Η/Υ και τη ψηφιακή εκπαίδευση, μέσα από βιωματικές και ευχάριστες δραστηριότητες.
Τα Εκπαιδευτήρια «Νέα Παιδεία» εφαρμόζουν το πρόγραμμα του Πανεπιστημίου του Cambridge και προετοιμάζουν τους μαθητές για τα πτυχία που το συνοδεύουν (firststep, nextstep, ontrack)
Από το 2004 το σχολείο μας είναι εξεταστικό και εκπαιδευτικό κέντρο για τα διπλώματα CAMBRIDGE IT SKILLS και CAMBRIDGE ICT Starters. Τα διπλώματα αυτά επιτρέπουν στο παιδί να αποκτήσει σημαντικές γνώσεις και επισήμως πιστοποιούν τις δεξιότητες και το επίπεδο των ικανοτήτων του.
Στη διδασκαλία αξιοποιούνται ποικίλες εκπαιδευτικές εφαρμογές, ενώ οι μαθητές/τριες αποκτούν τις βασικές δεξιότητες σε προγράμματα επεξεργασίας κειμένου (word), ηλεκτρονικών παρουσιάσεων (powerpoint) και λογιστικών φύλλων (excel).
Επιπλέον, το Δημοτικό συνεργάζεται με την εταιρία Technokids, έναν Διεθνή Οργανισμό που διδάσκει σε παιδιά σχολικής ηλικίας τη σωστή χρήση των Νέων Τεχνολογιών με την πρωτοποριακή μέθοδο του Project based Learning. Με αυτήν τη μέθοδο, οι μαθητές ολοκληρώνουν τους εκπαιδευτικούς στόχους μέσα από παραδείγματα και business case studies. Η εκπαιδευτική ύλη του προγράμματος είναι αναγνωρισμένη από την Microsoft Inc. και διδάσκεται με επιτυχία σε 32 χώρες και σε περισσότερα από 5.000 σχολεία.
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Τα Εκπαιδευτήρια «Νέα Παιδεία» ακολουθούν πιστά το αρχαίο ρητό «Νους υγιής εν σώματι υγιές» για αυτό και το μάθημα της Φυσικής Αγωγής αποτελεί βασικό στοιχείο του εκπαιδευτικού μας προγράμματος.
Στόχος μας είναι να καλλιεργήσουμε στους μαθητές μας την αγάπη και την αξία της διά βίου άθλησης, τη σωματική άσκηση, τον υγιεινό τρόπο ζωής και διατροφής, ώστε να γίνουν τρόπος ζωής.
Ευκαιρίες άθλησης παρέχουμε στο βασικό μας πρόγραμμα με τα μαθήματα Φυσικής Αγωγής και το Σχολικό Αθλητισμό, στο απογευματινό μας πρόγραμμα και στις ομάδες του.
Ο αθλητισμός αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της σχολικής ζωής και υποστηρίζεται από άριστα καταρτισμένους εκπαιδευτικούς της φυσικής αγωγής και της προπονητικής, καθώς και από την αντίστοιχες υλικοτεχνικές υποδομές (σύγχρονο γυμναστήριο, γήπεδα, κολυμβητήριο κ.α.).
Απογευματινή μελέτη
Το Δημοτικό μας είναι ουσιαστικά ολοήμερο. Μετά το πέρας του ωρολογίου προγράμματος δεν περιορίζεται στη φύλαξη των παιδιών, αλλά τους προσφέρει τη δυνατότητα, της απογευματινής μελέτης.
Οι μαθητές από Α’ έως ΣΤ’ Δημοτικού, μπορούν να προετοιμάζουν τις εργασίες της επόμενης μέρες στο χώρο της τάξης, να καλύπτουν τυχόν κενά τους, να διορθώνουν το γνωστικό αντικείμενο που διδάχθηκαν, να κάνουν φροντιστηριακά μαθήματα Ξένων Γλωσσών και να προετοιμάζονται για διπλώματα και πτυχία με τη βοήθεια των ειδικά επιλεγμένων εκπαιδευτικών μας. Έτσι ο όγκος της δουλειάς για το σπίτι περιορίζεται στο ελάχιστο.
Μεθοδολογία
Στοχεύουμε πάντα στην ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας. Στα Εκπαιδευτήριά «Νέα Παιδεία» οι υψηλές επιδόσεις των μαθητών μας επιτυγχάνονται χάρη:
- Στο άνετο και χαρούμενο κτιριακό μας συγκρότημα, με τις πολυτελείς αίθουσες, την πευκόφυτη αυλή και τους βοηθητικούς χώρους.
- Στην επιλογή κατάλληλων εκπαιδευτικών με άριστη παιδαγωγική κατάρτιση και κέφι για τη δουλειά τους.
- Στον πλούσιο υλικοτεχνικό εξοπλισμό (Τηλεόραση – Video - Διαφανοσκόπιο - Προβολή σλάιτς – Κομπιούτερς –Εκτυπωτές - Φωτοτυπικά μηχανήματα – Στερεοφωνικά -Βιβλιοθήκες κλπ).
- Στα βοηθητικά φυλλάδια που δίνονται για κάθε μάθημα, φτιαγμένα ύστερα από μελέτη και έγκριση ειδικής επιτροπής, που στοχεύουν στην εμπέδωση της ύλης και εμβάθυνσή της.
- Στην καθιέρωση "Ώρας βιβλιοθήκης".
- Στην καθιέρωση καθιέρωση επαναληπτικών κριτηρίων αξιολόγησης κάθε δεύτερη βδομάδα.
- Στην καθιέρωση 2 ξένων γλωσσών (Αγγλικά-Γαλλικά ή Γερμανικά ή Ιταλικά) ανάλογα με την προτίμηση του παιδιού.
- Στη συστηματική οργάνωση της ύλης και επανάληψή της κάθε τρίμηνο.
- Το παιδί αισθάνεται το Σχολείο σαν το δεύτερο σπίτι του
- Στο γεγονός ότι το παιδί αισθάνεται το Σχολείο μας σαν το δεύτερο σπίτι του.
Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
Για την υλοποίηση του εκπαιδευτικού μας προγράμματος, χρησιμοποιούμε σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, όπως:
- Χρήση διαδραστικών πινάκων σε όλες τις αίθουσες διδασκαλίας(βιωματική διδασκαλία)
- Αναβαθμισμένο έγχρωμο έντυπο και ψηφιακό υλικό του Σχολείο.(ερευνητικές δράσεις).
- Πλατφόρμες δεδομένων και ψηφιακών μαθημάτων (Enterschool, MicrosoftTeams)
- Κουίζ μέσω της πλατφόρμας MicrosoftTeams (διαθεματικές εργασίες)
Διευρυμένο Πρόγραμμα Σπουδών
Ενισχυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα: με πολλές δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα (projects) στα βασικά μαθήματα (Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική, Ιστορία) και στις Ξένες Γλώσσες
Φροντιστηριακή ζώνη: Ενισχυτική διδασκαλία, εξατομικευμένη διδασκαλία
Προετοιμασία και συμμετοχή σε πανελλήνιους, παγκόσμιους και ενδοσχολικούς διαγωνισμούς
Όμιλοι καλλιτεχνίας, λογοτεχνίας, πειραμάτων, δημιουργίας κατασκευών, ρομποτικής, κινεζικής γλώσσας, σχολικής μπάντας
Ημέρα σχολικού αθλητισμού, τράπεζα αίματος, εθελοντική αιμοδοσία
Προετοιμασία για το Γυμνάσιο, συνεργασία με Φιλόλογο / Μαθηματικό ( Ε’ – ΣΤ’ Δημοτικού) και επιπλέον ώρα Μαθηματικών, η οποία διδάσκεται από τη Μαθηματικό του Γυμνασίου
Φιλαναγνωσία: Επεξεργασία λογοτεχνικού βιβλίου κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους
Μαθήματα ειδικότητας: Ξένες γλώσσες, ψηφιακή τεχνολογία, προγραμματισμός, ρομποτική , μουσική και εικαστική αγωγή, συναισθηματική αγωγή, αθλητισμός
- Αυξημένες ώρες διδασκαλίας στα βασικά μαθήματα (Γλώσσα, Μαθηματικά για όλες τις τάξεις και Φυσική για τις τάξεις Ε’ – ΣΤ’).
- Επιπλέον ώρες διδασκαλίας στα μαθήματα Ξένων Γλωσσών στην απογευματινή ζώνη και φροντιστηριακή προετοιμασία για την απόκτηση Πτυχίων
- Επιπλέον ώρες Πληροφορικής στην απογευματινή ζώνη και φροντιστηριακή προετοιμασία για την απόκτηση Διπλωμάτων
Για τις τάξεις Α’, Β’, Γ’, Δ’ Δημοτικού: Συνεργασία Σχολικού Συμβούλου / Υπεύθυνου Εκπαίδευσης με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικούς κάθε τάξης και εποπτεία του έργου του συνόλου των εκπαιδευτικών.
Ειδικότερα για τις τάξεις Ε’, ΣΤ’ λειτουργούν τομείς εξειδίκευσης, με Υπεύθυνους Τομέων τον Φιλόλογο Εκπαιδευτικό για το μάθημα της Γλώσσας και τη Μαθηματικό Εκπαιδευτικό για το μάθημα των Μαθηματικών. Έργο τους είναι η συνεργασία με τους δασκάλους και η προετοιμασία των μαθητών για το Γυμνάσιο.
Οι συνεργασίες αυτές στοχεύουν στην παραγωγή ποιοτικού διδακτικού έργου, στην καλύτερη οργάνωση της ύλης και της διδασκαλίας του μαθήματος, καθώς και στην παρακολούθηση της πορείας των τμημάτων, αλλά και του κάθε μαθητή ξεχωριστά.
Συνεργασία των Υπεύθυνων Τομέων με τους δασκάλους της Ε΄ και ΣΤ’ τάξης, στοχεύοντας στην ολοκληρωμένη διδασκαλία και προετοιμασία για το Γυμνάσιο, με ειδικό εκπαιδευτικό υλικό.
Επιπλέον ώρα Μαθηματικών,η οποία διδάσκεται από τη Μαθηματικό του Γυμνασίου
Επιπλέον ώρα Αρχαίων Ελληνικών , η οποία διδάσκεται από την Συντονίστρια του Τομέας Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας του Γυμνασίου
Αξιολόγηση μαθητών
- Καθημερινή προφορική εξέταση και έλεγχος των εργασιών που έχουν οριστεί για το σπίτι ( είτε από το φυλλάδιο, είτε από φύλλα εργασίας, είτε από τα τετράδια)
- Διόρθωση των τετραδίων σε καθημερινή βάση
- Προφορική συμμετοχή
- Συμμετοχή σε projects
- Εβδομαδιαίες Επαναληπτικές ασκήσεις εμπέδωσης στα βασικά μαθήματα (Γλώσσα, Μαθηματικά)
- Γραπτές αξιολογήσεις με την ολοκλήρωση κάθε ενότητας και έπειτα από οργανωμένες επαναλήψεις στην τάξη.
- Επαναληπτικά κριτήρια αξιολόγησης την περίοδο των Χριστουγέννων, του Πάσχα και για το καλοκαίρι
- Ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες – απροειδοποίητα τεστ
- Διαγωνίσματα τριμήνων
Συμμετοχή σε διαγωνισμούς
Για μικρότερες τάξεις
- Μαθηματικών (Πυθαγόρας, Καγκουρό)
Για μεγαλύτερες τάξεις
- Γλώσσας (Μαραθώνιος Ορθογραφίας)
- Μαθηματικών (Πυθαγόρας, Μικρός Ευκλείδης, Καγκουρό)
- Φυσικών Επιστημών (Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, Αριστοτέλης)
- Ποίησης/Λογοτεχνίας / Εικαστικών (στα πλαίσια των ομίλων)
Άλλες δράσεις
- Μαθητικοί Όμιλοι (Μαγειρικής, Κατασκευών, Πειραμάτων, Εικαστικών, Μουσικής-σχολική μπάντα, Λογοτεχνίας – Μικρά Μολύβια, Ρομποτικής, Κινεζικής Γλώσσας, Δημοσιογραφίας)
- Συγγραφή λογοτεχνικού βιβλίου σε συνεργασία με άλλα σχολεία της Ελλάδας στα πλαίσια του ομίλου «Μικρά Μολύβια» και παρουσίαση σε κεντρικό βιβλιοπωλείο της Αθήνας
- Πολιτιστικές Δράσεις (Χριστουγεννιάτικο Βazaar, καλοκαιρινή γιορτή-περίπτερα)
- Αθλητικές εκδηλώσεις
- Μηνιαίες εκπαιδευτικές επισκέψεις
- Τράπεζα Αίματος
- Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, αθλοπαιδιές
- Συμμετοχή σε ΑΣΙΣ Παραδοσιακών χορών
- Συμμετοχή στην παρέλαση (Ε’ – ΣΤ’ Δημοτικού)
- Αθλητικές Δραστηριότητες
- Θεατρικές παραστάσεις (σε εθνικές επετείους, από ξενόγλωσσα τμήματα στα πλαίσια του χριστουγεννιάτικου bazaar)