loader image

Από το αμπέλι, στις ανακαλύψεις της τάξης μας!

Πώς φτάσαμε από το σταφύλι στο αμπέλι και από το πατητήρι στα μαθηματικά, τη γλώσσα, τα εικαστικά και το παιχνίδι; Μα φυσικά μέσα από το σχέδιο εργασίας για τον τρύγο, που επεξεργάστηκαν με ενθουσιασμό οι μαθητές και οι μαθήτριες των προνηπιακών τμημάτων.

Τι είναι ο τρύγος;
Πώς ένα τσαμπί σταφύλι φτάνει να γίνει κρασί μέσα σε ένα μπουκάλι; Μπορούμε να γράψουμε με χυμό σταφυλιού;
Και πώς συνδέονται όλα αυτά με τις φυσικές επιστήμες;
Οι μικροί μας ερευνητές είχαν πολλές απορίες και ακόμη περισσότερη διάθεση να ανακαλύψουν, να πειραματιστούν, να παίξουν και να δημιουργήσουν.

Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι δραστηριότητες απλώθηκαν σε όλα τα γνωστικά πεδία:
• Παιχνίδι σειροθέτησης «Από το αμπέλι στο κρασί»
• Καταμέτρηση σταφυλιών και σύγκριση ποσοτήτων
• Δημιουργία γραμμάτων και σχημάτων με ρώγες σταφυλιών
• Δραματοποίηση του τραγουδιού «Τσιριτίρι τσιριτρό»: τα παιδιά, σε ζευγάρια, μάζευαν ρώγες σταφυλιών και τις τοποθετούσαν στα καλαθάκια τους- ποιος θα μαζέψει τις περισσότερες;
• Πείραμα φυσικών επιστημών «Τα σταφύλια που χορεύουν» με νερό και σόδα
• Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Πατητήρι «Ζαχαίος»
• Χειροτεχνίες με θέμα τον τρύγο και τα αμπέλια

Έτσι είναι η καθημερινότητα στην προσχολική ηλικία: ξεκινάμε από ένα απλό θέμα και δεν ξέρουμε πού θα μας οδηγήσει. Ή μάλλον ξέρουμε- σε υπέροχες ανακαλύψεις, συνεργασίες και εμπειρίες που μένουν αξέχαστες.